KELAS NASI AYAM

YURAN RM 250. YANG BERMINAT SILA SMS 012 3995173/012 6171639

Sunday, November 2, 2008

SELEPAS 1 MINGGU

Sememangnya bukan perkara mudah untuk memulakan perniagaan. Terdapat berbagai halangan dan cabaran yang perlu kita tempuh. Kini sudah seminggu saya menjalankan perniagaan. Pada hari pertama saya berniaga, saya masak 4 ekor ayam, yang laku hanya dua. Esoknya saya masak lagi empat, yang laku tetap juga dua. Alhamdulillah. Bukan mudah nak bagi pelanggan singgah ke kedai kita. Tetapi yang saya nampak sangat, pelanggan yang sama mengunjungi gerai saya.

Pada hari ketiga saya masak 3 ekor ayam je, sebab dan dua hari berturut-turut sedekah kat orang. Tak apa...bukan rezeki kita. Terkejut gak..hari tu tak cukup..! Esoknya saya masak semula empat. tetap tak cukup. Saya tambah 5 esoknya, tak habis seekor. Tetapi alhamdullillah, hari ini...Ahad 2/11 saya masak 6 ekor, habis semuanya.

Saya tak sangka, dengan perkembangan yang berlaku. Saya pernah menyatakan bahawa saya akan mencapai ke tahap lebih 6 ekor selepas 3 minggu menjalankan perniagaan.

Saya harap perniagaan ini akan bertambah maju.

No comments: