KELAS NASI AYAM

YURAN RM 250. YANG BERMINAT SILA SMS 012 3995173/012 6171639

Tuesday, February 10, 2009

GERAI VS FOOD COURT

Sebelum saya berniaga nasi ayam kat Pandan Indah, saya dah lama mintak food Court kat Menara Maybank. Payah juga nak dapat tu. Entah macam mana ada rezeki saya, permohonan saya di luluskan oleh penyelia di food court tu. Ada sebuah gerai yang hendak di sewakan.

Bila dah dapat lampu hijau, pergilah mohon lesen kat DBKL. Kalau tak silap saya bulan November 2008. Pihak DBKL akan keluarkan lesen dalam masa sekurang-kurangnya 2 bulan dari tarikh permohonan. Terkejut gak. Kenapa lama benar ambil masa nak keluarkan lesen? Sebab tapak niaga pun dah ada. Tapi mungkin itu dah kaedahnya, kita golongan marhaein ni ikutkanlah je.

Lepas raya tahun lepas, ternampak pulak gerai yang hendak disewakan di Pandan Indah. Sementara nak tunggu lesen DBKL lulus, apa salahnya saya berniaga kat situ. Banyak sebab saya ambil tindakan tu, antaranya dekat dengan rumah, dekat dengan studio saya. Senang. Masak kat studio, hantar kat gerai.

Setelah 5 kali turun naik DBKL, akhirnya lesen saya diluluskan. Alhamdulillah. kalau tak ada aral melintang saya akan buka satu lagi cawangan di Gerai 23B, Tingkat 2,Medan Selera Maybank, Jalan Tun Perak, pada 17hb Februari 2009.

Pekerja? Tu yang pening sikit ni. Dah train kat 2 bulan dah,tak pandai-pandai gak. Tapi tak apa, tentu ada penyelesaiannya : mana ada kejayaan tanpa melalui kesusahan. Jadual saya akan berubah lagi dengan terbukanya cawangan ini. Kalau sekarang ni, bangun pukul 6 pagi, rasanya kena bangun lebih awal kot..? he he he

1 comment:

SOON Possible said...
This comment has been removed by the author.