KELAS NASI AYAM

YURAN RM 250. YANG BERMINAT SILA SMS 012 3995173/012 6171639

Monday, January 12, 2009

KELAS NASI AYAM

Salam,

Kelas Nasi Ayam akan di adakan setiap hari kecuali hari Jumaat. Setiap peserta harus mengikuti dua sessi iaitu 1 sessi melihat penyediaan nasi ayam untuk perniagaan. Peluang begini amat jarang berlaku. Sesiapa yang berminat dibenarkan melihat saya membuat persediaan untuk berniaga nasi ayam. Satu sessi lagi, setiap peserta menyediakan sendiri nasi ayam di bawah pengawasan saya.

PERKEMBANGAN NIAGA

Perniagaan Nasi Ayam My Kitchen Studio sudah masuk bulan ke tiga. Nanti saya akan upload gambar gerai. Alhamdullilah, Allah kurniakan rezeki. Sejak bulan Januari ni, saya menyediakan 10 ekor ayam untuk di jual di gerai. Kadang-kadang pukul 7 petang baru habis dan kadang-kadang pukul 3 petang dah habis. Kalau habis awal, awallah tutup gerai. Sebab tu kadang-kadang pelanggan tanya, tak berniaga ke semalam tetapi sebenarnya dah habis awal. Saya target, hujung bulan Januari boleh laku 15 ekor. Insyaalah.

Pada masa yang sama adik saya buka satu ' stall ' Nasi Ayam My Kitchen Studio kat Taman Hussien Onn, Cheras. Dekat dengan pam minyak Petronas. Baru seminggu. Buat masa ni, buat 3 ekor je dulu. Alhamdulillah, habis juga. Saya target hujung bulan ni boleh cecah 5 ekor.

Pada masa yang sama, saya berjaya memperolehi satu gerai di Menara Maybank kat Puduraya. Dalam proses menyediakan lesen dan berunding dengan Pihak Maybank. Insyaallah kalau ada rezeki saya akan buka cawangan kedua di situ. Semua ini berlaku hanya dalam masa 3 bulan.

Kalau kita rajin berusaha, insyaalah Perniagaan Nasi Ayam ini boleh di jadikan sumber rezeki. Wang ringgit boleh di cari tetapi ilmu...fikirlah sendiri.

No comments: